Voedingsadvies & leefstijlcoaching


VOEDINGSADVIES & LEEFSTIJLCOACHING

Een gezonde leefstijl

 

Door gezond te eten verklein je de kans op overgewicht, Diabetes Mellitus type 2, hart- en vaatziekten en kanker. Zeker als je dit combineert met voldoende beweging en ontspanning. Maarja, hoe pak je dat nou aan?


Gezond eten en -leven is een flinke uitdaging geworden in onze 'obesogene' maatschappij waarin we continu verleid worden ongezonde snacks te kopen en weinig te bewegen. Je kan er ook op een andere manier naar kijken: het klopt dat er steeds meer junk food te koop is, maar wat we wel eens vergeten is dat juist alle gezonde voedingsmiddelen ook steeds beter verkrijgbaar zijn. Het positieve nieuws is dat je jezelf kan trainen om verleidingen te weerstaan en gezonde gewoontes aan te leren. 


Wil jij:

  • Je lekker in je vel voelen
  • Meer zelfvertrouwen hebben
  • Je ideale gewicht bereiken en behouden
  • Minder cravings hebben
  • Je consequent aan je goede voornemens houden
  • Meer energie hebben
  • Je spijsvertering verbeteren
  • En genieten van de gezondste voedingsmiddelen die er zijn?


Je kan deze doelen binnen een paar maanden behalen en daarna behouden! Goede gewoontes volhouden kan flink lastig zijn, dat weet ik uit ervaring, maar het is zeker niet onmogelijk. Als je iemand zoekt die je kan informeren en begeleiden door dit proces van gedragsverandering, dan ben je bij mij aan het juiste adres. Samen kijken we naar je huidige situatie en wensen en maken we een plan op maat. 

Focus op de kracht van plantaardige voeding


Wat bereik je hier mee?

  • Een langer, vitaler leven
  • Een gezond gewicht dat bij jou past
  • Méér genieten van eten, omdat je smaakbeleving verandert
  • Vrijheid van cravings en eetverslaving


Wat ik adviseer:

Een eetstijl bestaande uit voornamelijk onbewerkte, plantaardige voedingsmiddelen die het lichaam voorzien van een grote hoeveelheid voedingsstoffen (micronutriënten: vitaminen, mineralen en fytonutriënten).


Waarom?

De sleutel tot het optimaliseren van je gezondheid en het bereiken en behouden van je ideale gewicht is om zo veel mogelijk voedingsmiddelen te eten met een relatief hoge voedingsstofdichtheid ten opzichte van het aantal calorieën dat ze leveren. Dat klinkt misschien ingewikkeld maar dat valt reuze mee. In de praktijk betekent het: veel groenten, fruit, peulvruchten, noten/zaden en volkoren granen. Denk hierbij aan: rijke salades, soepen, smoothies, stoofpotten en lekkere toetjes. Honger is niet nodig om gezond te leven en af te vallen, en werkt op de lange termijn juist averechts!


Door het consequent eten van deze voedingsmiddelen staat ons lichaam in zijn kracht om zichzelf te beschermen tegen ziektes en een optimaal gewicht te bereiken. Ik leg je tijdens een consult graag uit wat de voordelen voor jouw persoonlijke situatie zijn, en hoe je dit kan toepassen in je dagelijks leven. 

Duurzame gedragsverandering


Als diëtist-leefstijlcoach kijk ik graag samen met je naar jouw dagelijkse leefgewoonten en waar positieve veranderingen aan te brengen zijn. Je voedingspatroon en gedrag duurzaam verbeteren gaat niet op basis van wilskracht, maar door haalbare aanpassingen te maken en die te blijven oefenen. Gezond zijn is het resultaat van verschillende vaardigheden, zoals maaltijden plannen, nieuwe smaken uitproberen en op goede manieren te leren ontspannen. Daar wil ik je graag bij helpen! Verwacht niet dat dit direct lukt of perfect zal verlopen, het is een kwestie van elke dag oefenen en trots zijn op jezelf en de veranderingen die je maakt.


Tijdens de consulten zullen we bespreken hoe je dit kunt aanpakken. De kennis over voeding en gedragsverandering die ik aan je meegeef zijn uiteraard op de laatste wetenschappelijke inzichten gebaseerd.

Voor wie?


Iedereen is welkom voor een consult.


Ruimschoots de meeste mensen die ik dagelijks zie zijn doorverwezen door de huisarts vanwege een ziekte, zoals Diabetes Mellitus type 2, hart- en vaatziekten, een te hoog cholesterol, Prikkelbaar Darm Syndroom of COPD. Veel van mijn cliënten hebben overgewicht, maar ondergewicht/ondervoeding komt ook zeker voor. Ook als je geen ziekte en/of een gezond gewicht hebt, maar iets aan je leefstijl wilt doen (bijvoorbeeld omdat je meer energie wilt of je fitter wilt voelen) kan je bij mij terecht voor voedings- en leefstijladvies.


Bo van Nieuwenhuizen   |   bo@bovannieuwenhuizen.nl   |   0641499625